בניית אתרים

בניית אתרים | פרסם כאן
 
 
 
 
אתר תדמיתי  , בניית אתר  , בניית אתר אינטרנט  , בניית אתר בחינם  , בניית אתר חינם  , בניית אתר תדמית  , בניית אתר תדמיתי  , בניית אתרי אינטרנט  , בניית אתרי תדמית  , בניית אתרים באינטרנט  , בניית אתרים בחינם  , בניית אתרים חינם  , בניית אתרים קוד פתוח  , בנית אתרים  , הקמת אתרים  , מדריך בניית אתרים
 
 
מאמר בנושא שיווק

שיווק ישיר שומעים את המושג שיווק ישיר או ישווק אגרסיבי או שיווק מתחת לקו ולא בטוחים שאתם מבינים אותו לעומק? לא במקרה. התחום של שיווק ה

איילה
פורסם: 12/24/2009

מאמר זה שייך לקטגוריית שיווק

 

שיווק ישיר


שומעים את המושג שיווק ישיר או ישווק אגרסיבי או שיווק מתחת לקו ולא בטוחים שאתם מבינים אותו לעומק? לא במקרה. התחום של שיווק הלך ותפס תאוצה בעשור האחרון והפך להיות עולם ומלואו ברמה העסקית. אנשים לומדים לתואר ראשון ושני בניהול עם התמחות בחטית שיווק, חברות פותחות מחלקות שיווק ומקצות להן את מירב המשאבים, חברות שיווק חיצוניות קמות על מנת לספק שירותי שיווק חיצוניים עבור חברות שלא העמידו לרשותן מחלקות שיווק והשורה התחתונה היא שאים כיום שוק ללא שיווק.

 
שיווק היא מילה מאוד מאוד כוללנית והיא מכילה את כל הפעילויות הקשורות בתיווך בין החברה המייצרת את המוצר (מפעל בגדים, מפעל מוצרי מזון, חברת טלפונים סלולאריים ועוד) לבין הלקוחות הנמצאים בצד השני (בין אם זה לקוחות קצה שהם הצרכנים עצמם ובין אם אלו חברות גדולות הרוכשות בסיטונאות והן גם כן לקוחות פוטנציאליים עבור היצרנים). שיווק הוא המערך המקיף הכולל את כל סדרת הפעולות שיש לנקות בכדי להחדיר את המוצר בצורה כמה שיותר אגרסיבית בתנאי שוק תחרותיים וקשים במיוחד. שיווק ישיר הוא כלי בידי אנשי השיווק להגיע ישירות אל הצרכנים ולשכנע אותם להעדיף מוצר אחד או שירות מסויים של חברה מסויימת על פני האופציות המתחרות.


כאשר אומרים שיווק ישיר מתכוונים לפניה ישירה אל הצרכנים. פניה ישירה אליהם כמובן מתבססת על זיהוי קהלי יעד (מיהם קהלי היעד המתאימים למוצר, היכן הם נמצאים, היכן הם רוכשים ועוד). זיהוי קהל יעד והתנהגות צרכנית, לצורך שיווק ישיר, מבוסס על מחקר. יש כיום שלל מחקרים שיווק מתקדמים, רובן מנוהלים על ידי אנליסטים לתחום השיווק. כאשר היצרן מזהה מגמות ברורות של התנהגות צרכנית (לדוגמא, אימהות לתינוקות צעירים אשר מסתובבות בקניונים מסויימים וקונות מצרכים מסויימים רבשתות פארמה עבור התינוק - שם בדיוק הם ימתינו להן, עם כלי השיווק הישיר כגון: פלאיירים, חוברות הסברה, דוגמיות, מבצעים, הגרלות, כרטיסי מועדון ועוד ועוד.
היצרן במקרה הזה לא יסתפק במכירת המוצרים לרשתות הפארמה במטרה שאלו ימכרו את המוצר שלו על המדף, מחלקת שיווק של חברה יצרנית לוקחת על עצמה את המשימה של - איתור קהלים, איתור צרכים, איתור דרכים יצירתיות ומקוריות אשר יפעלו על הלקוחות באופן ישיר ומיידי.


שיווק הוא הכלי החזק ביותר העומד בידי יצרנים בעיקר בעידן של תחרות. אנשים כבר לא קונים מוצר (כמו שמפו לשיער) הם קונים מותג - שמפו מחברת איקס או שמפו מחברת וואי. שיווק הוא הכלי הנחיץ בכדי לשכנע את אותו צרכן, אשר בפניו עומדות כל כך הרבה אופציות בכל קטגוריה, לזהות דווקא את המוצר שלכם, להבין את ייחוד שבו ולהעדיפו על פני האחרים. נשמע פשוט לא? זהו שלא. מחלקות שיווק מעסיקות לעיתים עשרות עובדים או מוציאות עבודה החוצה לקבלני משנה ועבודת השיווק כוללת שעות של מחקרים, ניתוחי מחקרים, דיונים על גבי דיונים של העלאת הצעות, בחינתם, בחירת אסטרטגיה מובילה וביצועה הלכה למעשה. שיווק היא עבודה קשה אבל קשה ואף בלתי אפשרי לעבוד בלי מערך שיווק.