בניית אתרים

בניית אתרים | פרסם כאן
 
 
 
 
אתר תדמיתי  , בניית אתר  , בניית אתר אינטרנט  , בניית אתר בחינם  , בניית אתר חינם  , בניית אתר תדמית  , בניית אתר תדמיתי  , בניית אתרי אינטרנט  , בניית אתרי תדמית  , בניית אתרים באינטרנט  , בניית אתרים בחינם  , בניית אתרים חינם  , בניית אתרים קוד פתוח  , בנית אתרים  , הקמת אתרים  , מדריך בניית אתרים
 
 
מאמר בנושא כתבות

כתבות אינטרנט כתבות אינטרנטיות הן שונות מכתבות עיתונות, עדכניות יותר,קצרות יותר, מגוונות יותר ובעיקר - כתבות המאפשרות אינטראקציה עם הג

עידן
פורסם: 12/23/2009

מאמר זה שייך לקטגוריית כתבות

 

כתבות אינטרנט


כתבות אינטרנטיות הן שונות מכתבות עיתונות, עדכניות יותר,קצרות יותר, מגוונות יותר ובעיקר - כתבות המאפשרות אינטראקציה עם הגולשים בכך שהן מאפשרות לגוגלשים להגיב ולא במסגרת ("מכתב למערכת"), אשר נבחר בכפידה על ידי העורכים ומועלה במדור תגובות למערכת לאחר שיפוצים וצינזורים. כתבות אינטרנט מאפשרות תגובות אמיתיות, אותנטיות בזמן אמת.

נכון שכאשר מדובר על כתבות חדשותיות, ובכלל על כתבות באתרים המובילים (walla, ynet' nrg) רוב הכתבות מבוססות על כתבות ממערכת העיתון. התחקיר והחומר עצמו הוא מתוך מערכת העיתון אבל, וזה מה שציבור רחב לא יודע, אותן כתבות מתעדכנות מידי שעה כאשר יש צורך. כך שהבסיס לקוח אמנם ממערכת עיתון אבל מה שקורה מרגע שאותן כתבות עולות לשידור זה כבר אינטרנט הרד-קור!


כתבות מתעדכנות במקרים של אירועים חשובים (יום בחירות, אירוע טרור, תאונת דרכים קטלנית וכיו"ב), לאורך השעה מתקבלות עוד ועוד ידיעות במערכת האתר, מגיעים עוד ועוד נתונים וכך אותן כתבות גדלות והופכות עדכניות משעה לשעה ולעיתים אף מספר פעמים בשעה.  פרט לעובדה שניתן לעדכן כתבות אינטרנט ולעדכנן נכון לדקה, כתבות אינטרנט מלחתחילה ערוכות כך שתהיינה קצרות ותמציתיות, כאשר נקודת המוצא היא שהגולש הממוצע אינו עובר יותר מעמוד אחד. האינטרנט הוא מערכת דינאמית בה הכל מתרחש מהר ולכן, בכדי לתפוס את תשומת ליבו של הגולש, עורכי כתבות אינטרנט הופכים אותן למעין מבזקים או ידיעות קצרות וקולעות ולכן אנשים מעדיפים להתעדכן באינטרנט (חלק מעדיפים כתבות אינטרנט על פני עיתונים וחלק מעדיפים לשלב) אבל האמת מדברת בעדעצמם - הציבור כבר מזמן מכור לאינטרנט.


לאחר שציינו את היתרונות של כתבות אינטרנט על פני כתבות עיתון ואפילו על פני כתבות רדיו (שם ניתן לעדכן מידי שעה אבל לא בכל דקה נתונה), אפשר להעלות טענות נוספות להעדפת כתבות אינטרנט על פני שאר אמצעי התקשורת:


בעוד שאר אמצעי התקשורת משדרים כתבה באופן חד צדדי, כתבה ערוכה וחד משמעית, כתבות אינטרנט מאפשרות לגולשים לפתוח דיון סביב כל כתבה בנפרד. טוק בקים הם כלי אדיר בידי הגולשים להביעו את דעתם האישית, את דעתם המלומדת בנושאים ואף להציע מידע ונתונים המחזקים או שוללים את התכנים שהובאו באותן כתבות. האינטרנט מאפשר לציבור לקחת חלק וחלק פעיל בתכנים אותם הוא צורך וזו הסיבה שאנשים מכל קצוות העולם מגיבים לאינטרנט בכזו התמסרות.


כתבות אינטרנט, מעבר לכך שהן נותנות במה לציבור הרחב להגיב ולהשפיע, מאפשרות לאנשים פחות "מקצועיים" או "מוסמכים" לכתוב בנושאים רבים וכך להעלות על סדר היום נושאים שלא בהכרח עולים בכתבות עיתונים או כתבות רדיו - נושאים כמו מדע בידיוני, איכות הסביבה ועוד נושאים שהם שוליים בהם התקשורת הקונבנציונאלית כמעט אינה נוגעת ואילו בקרב הגולשים יש עניין רב (עניין אותו ניתן למדוד באמצעות תנועת גולשים מוגברת לאתרי נישות רבים ומגוונים).