בניית אתרים

בניית אתרים | פרסם כאן
 
 
 
 
אתר תדמיתי  , בניית אתר  , בניית אתר אינטרנט  , בניית אתר בחינם  , בניית אתר חינם  , בניית אתר תדמית  , בניית אתר תדמיתי  , בניית אתרי אינטרנט  , בניית אתרי תדמית  , בניית אתרים באינטרנט  , בניית אתרים בחינם  , בניית אתרים חינם  , בניית אתרים קוד פתוח  , בנית אתרים  , הקמת אתרים  , מדריך בניית אתרים
 
 
מאמר בנושא רכישת דומיין

רכישת דומיין הוא שלב ביצירת כל אתר אינטרנט. תדמיינו לוח מונופול ענקי. לוח מונופול שכל משבצת בו שייכת למישהו אחר או כמה משבצות שייכות

הראל
פורסם: 12/23/2009

מאמר זה שייך לקטגוריית רכישת דומיין

 

 

רכישת דומיין הוא שלב ביצירת כל אתר אינטרנט.

תדמיינו לוח מונופול ענקי. לוח מונופול שכל משבצת בו שייכת למישהו אחר או כמה משבצות שייכות לאותו בנאדם. איך פועל המונופול? ברגע שמישהו עולה על המשבצת ששייכת לכם אתם מקבלים כסף, ואלא אם אתם מחליטים למכור את הנכס הוא ימשיך להכניס אנשים. רכישת דומיין הוא באותו מובן כזה, רק באינטרנט. באינטרנט ישנה שייכות רק לשם שאתה יוצר לעצמך ולאתר שלך. השייכות הזאת היא בלעדית- רכישת דומיין מבטיחה לעצמך את השם שיהיה שייך רק לך וכך אנשים שיעלו על המשבצת של האתר יכנסו בהכרח לאתר. רכישת דומיין היא בעצם רכישת כתובת- כתובת האתר שמצביע עליו השם של הדומיין. כמו שלט של חנות, כך גם רכישת דומיין צריכה להיות עם שיקול דעת- דומיין צריך להיות שם שייצג בצורה הנכונה את מה שרוצים להציג בחנות ולהביע את מה שיש בתוכו.

בנוסף לכך רכישת דומיין יוצרת בלעדיות- השם שנוצר דרך אתר מסוים הוא נכס. נכס שהרבה אנשים עשויים לרצות בגלל המוניטין שיש לאותו נכס. עבור אתר מוצלח יש אלפי אם לא עשרות אלפי (אם לא יותר) כניסות ביום. דבר כזה הוא נחשק, במיוחד לבעלי עסקים שרוצים להרוויח על חשבון מאמץ של אחרים את הכסף שהם יוכלו לקבל דרך האתרים האלה.


הפוטנציאל השיווקי והפרסומי כמו גם הפוטנציאל להכנסות נוספות יצר את העניין הזה אצל הרבה אנשים שרוצים את הגישה והאפשרות לרכוש שם דומיין שכזה.
עם זאת, רכישת דומיין מבטיחה לנו שהשם שיצרנו לעצמנו ולאתר שלנו לא ירד לטמיון ולא ילך לידיים של מישהו אחר- רכישת דומיין מבטיחה לנו את הבלעדיות על שם האתר והתוכן שלו ומאפשרת לנו להנות מפרי עמלנו. מהבחינה הזאת חשוב לציין שרכישת דומיין היא זמנית- היא בד"כ מתבצעת למספר שנים (וככל שיש יותר שנים המחיר יורד בהתאם, כמו דמי מפתח) וחשוב לדעת לחדש את שם הדומיין כדי שאחרת לא יגנבו אותו ממש מתחת לאף שלכם.

העולם שלנו נעשה דיגיטלי יותר ויותר ממש מתחת לאף שלנו. דברים שלעולם לא היינו מדמיינים שהיינו יכולים לעשות דרך האינטרנט על הכורסא מול המחשב הביתי עכשיו נעשים יותר ויותר זמינים לכל האנשים ויותר אנשים בוחרים לפעול דרך הבית, יהיה זה תשלום חשבונות, יצירת מעגלי חברים או פתיחת עסקים וירטואליים. רכישת דומיין הוא שלב ביצירה של כל האתרים שאנחנו רואים באינטרנט. אומנם ישנם אתרים שמקבלים דרכם דומיין בחינם אבל, כמו שאולי חלקנו מודעים, שום דבר בעולם הזה לא באמת בחינם וישנה בד"כ איזו שהיא דרישה מהמממנים (תהיה זאת פרסומת או כל דבר אחר).


רכישת דומיין מבטיחה בעלות על אתר ושמירה עליו אם ובמידה הוא יהפוך לנכס.