בניית אתרים

בניית אתרים | פרסם כאן
 
 
 
 
אתר תדמיתי  , בניית אתר  , בניית אתר אינטרנט  , בניית אתר בחינם  , בניית אתר חינם  , בניית אתר תדמית  , בניית אתר תדמיתי  , בניית אתרי אינטרנט  , בניית אתרי תדמית  , בניית אתרים באינטרנט  , בניית אתרים בחינם  , בניית אתרים חינם  , בניית אתרים קוד פתוח  , בנית אתרים  , הקמת אתרים  , מדריך בניית אתרים
 
 
מאמר בנושא קניית דומיין

קניית דומיין קניית דומיין הוא שלב חיוני בכל אתר שרוצים שהיה לו שם. קניית דומיין היא כמו קניית בעלות על מותג. המותג שאנחנו יוצרים דרך

הראל
פורסם: 12/23/2009

מאמר זה שייך לקטגוריית קניית דומיין

 

 

קניית דומיין

קניית דומיין הוא שלב חיוני בכל אתר שרוצים שהיה לו שם. קניית דומיין היא כמו קניית בעלות על מותג. המותג שאנחנו יוצרים דרך אתר האינטרנט שלנו עשוי להיות נכס לא רק עבורנו אלא גם עבור אנשים אחרים שחושקים בפרסום ובשם שיצרנו לעצמנו. מהבחינה הזאת דומיין הוא שוק של פיראטים- אנחנו צריכים לשריין לעצמנו את השם ועדיף כמה שיותר זמן מראש כדי שתהיה לנו בעלות על השם ונכל להנות מפירות עמלנו במשך זמן רב לעומת אנשים אחרים שייהנו מהעבודה הקשה שאנחנו עשינו.

קניית דומיין היא שלב בכל בניית אתר- השם של האתר שלנו הוא השם שאנשים יכתבו כשהם רוצים להגיע אליו. השם של האתר הוא השם שאנשי יזכרו ויספרו לחברים שלהם ולכן הוא צריך לייצג את מה שאנחנו מנסים להציג דרך האתר שלנו. קניית דומיין מהבחינה הזאת מבטיחה לנו ששם האתר שלנו יהיה ייחודי אך ורק לנו ואנשים אחרים לא יוכלו להעתיק אותו כל עוד הוא בבעלותנו.


מה זה אומר?

זה אומר שאם ניצור לעצמנו ולאתר שלנו שם נוכל להנות מפיר עמלנו ותהיה לנו גישה אל האתר מתי שרק נרצה ולשליטה בו. בעוד אם הקוד היה פרוץ והיו יכולים לגנוב לנו את שם דומיין האתר שלנו היה יכול להשתנות כהרף עין או להעביר בעלות למתחרים שהיו נהנים מהמאמץ שלנו. קניית דומיין בעצם מבטיחה לנו את הבעלות על שם דומיין מסוים. קניית דומיין מהבחינה הזאת מבטיחה לנו זכות יוצרים שם ועל מותג שאנחנו יוצרים בעזרת האתר שלנו וע"י כך מונעת מאחרים מלבדנו להנות מפרי עמלנו והמאמץ שהשקענו כדי ליצור את האתר והשם שסובב סביבו.

לפני קניית דומיין חשוב לחשוב על השם שאנחנו רוצים לתת לאתר שלנו- השם הזה ייצג אותנו ואת האתר בנוסף למה שאנחנו מנסים להציג בתוכו, תהיה זו סחורה, שירותים או מידע שאנחנו רוצים לתת. יהיה הדבר אשר יהיה השם הוא הכתובת שאליה אנשים פונים כשהם רוצים להגיע אל האתר שלנו. לא אכפת להם האם האתר שינה את המראה שלו או למי הוא שייך כל עוד הוא פועל, ומהבחינה הזאת כדאי לשריין את שם הדומיין כדי שאחרים לא יקנו אותו ויתחזו להיות אותו אתר ולהנות מהפירות של המאמץ שלנו. קניית דומיין, במיוחד לטווח הארוך, מאפשר לנו להיות הבעלים היחידים על השם ובעצם מבטיח שאנשים לא יוכלו להעתיק את אותו השם ולהפנות אנשים בשוגג לאתר שלהם.

קניית דומיין הוא שלב ביצירת האתר שלנו וביצירת השם של האתר שלנו. כדי שהדומיין שלנו יישאר שלנו רצוי לקנות אותו ולדאוג שהוא יישאר בבעלותנו אחרת עשויים לחטוף לנו ולעשות בו שימוש לרווח של אחרים.