בניית אתרים

בניית אתרים | פרסם כאן
 
 
 
 
אתר תדמיתי  , בניית אתר  , בניית אתר אינטרנט  , בניית אתר בחינם  , בניית אתר חינם  , בניית אתר תדמית  , בניית אתר תדמיתי  , בניית אתרי אינטרנט  , בניית אתרי תדמית  , בניית אתרים באינטרנט  , בניית אתרים בחינם  , בניית אתרים חינם  , בניית אתרים קוד פתוח  , בנית אתרים  , הקמת אתרים  , מדריך בניית אתרים
 
 
מאמר בנושא כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית - טיפים והמלצות מקימים אתר בית בחברה, מוציאים ירחון מקצועי עבור הלקוחות או אולי פרוספקטים לקראת תערוכה בקרוב, ברור לכם כ

איילה
פורסם: 12/23/2009

מאמר זה שייך לקטגוריית כתיבה שיווקית

 

כתיבה שיווקית - טיפים והמלצות


מקימים אתר בית בחברה, מוציאים ירחון מקצועי עבור הלקוחות או אולי פרוספקטים לקראת תערוכה בקרוב, ברור לכם כי אתם צריכים להעזר בטכניקה של כתיבה שיווקית. יש לכם את האופציה להעביר את הפרוייקט לחברה המתמחה במתן שירותי כתיבה שיווקית או לבצע בעצמכם את הפרויקט של כתיבה שיווקית וזאת כמובן - אם יוצאים מנקודת הנחה בסיסית שאתם בקיאים בכלים שיווקיים עכשיוויים. להלן הכלים החשובים ביותר אשר ינחו אתכם בפרויקט של כתיבה שיווקית:


כתיבה שיווקית - כותבים לקהל יעד

הכלל הראשון שצריך לזכור כאשר עוסקים בתחום של כתיבה שיווקית הוא קהל יעד. קהל היעד הוא מה שמנחה אתכם כבר ברמת הניסוח הראשוני (האם קהל היעד שלכם הוא ישראלי או אמריקאי - זה ההבדל בין כתיבה בעברית לאנגלית. האם קהל היעד שלכם הוא ילדים או מבוגרים? זה הבדל משמעותי בשפה וברמת המסרים ועוד). הקהל הוא מי שיקרא את הטקסט - מי שכל מסע ההסברה הזה מיועד עבורו לכן אסור לחשוב על כתיבה שיווקית מבלי לחשוב תחילה על קהל יעד, מיהו, מה הצרכים שלו, מה הוא מצפה מאותו מוצר או שירות, מהי בכלל השפה שלו ומה היא הטרמינולוגיה ואפילו הסלנג שלו, כתיבה שיווקית היא קליעה למטרה והמטרה היא שכנוע קהל יעד לבחור בחברה אחת על פני רבות.


כתיבה שיווקית - נכון שאתם רוצים למכור ולמכור אבל תצניעו מעט: אז נכון שאתם כותבים פרוספקטים בכדי למכור את המוצר ונכון שאתם כותבים ניוזלטרים בכדי להניע אנשים ולשכנע אותם להרשם לשירות חדש או לשדרג מנוי קיים... אבל כאשר אתם כותבים, אל תהפכו את מוטיב המכירה לכל כך דומיננטי - אל תמכרו באגרסיביות כי זה ירתיע את הקוראים. כתיבה שיווקית נועדה למכור בעדינות / דרך הדלת האחורית, למכור תוך כדי יצירת עניין, סקרנות, הזדהות... אלו המוטיבים החשובים. אם הם יתחברו לטקסט ויהנו ממנו - הם כבר יקנו גם יקנו!


כתיבה שיווקית - זכרו את סדר העדיפויות שלכם

כאשר ניגשים לעמוד בית, פלאייר או חומרים למצגת - יש כל כך הרבה מה לכתוב. כל כך הרבה חומר על החברה, כמה זמן היא קיימת, איך הגו את הרעיון, כמה סניפים יש, כמה מוצרים ושירותים יש כיום ועוד ועוד... זה יכול להיות טו מאץי. עליכם להצמד לעיקר הדברים החשובים עליהם אתם רוצים לספר ולנקודות אותן אתם שואפים להדגיש אחרת מה שיצא זה עמוד עמוס נתונים ממנו לא זוכרים דבר. במילים אחרות - היו ממוקדים!


כתיבה שיווקית - זה לא רק ה"מה" כמו שזה ה"איך": גרפיקה היא כל כך חשובה בימינו, אל תמעיטו בערכה ולא לרגע. לא חשוב כמה הטקסט שלכם יפה, נכון, עשיר וכמב אתם משכנעים, מרגשים או אפילו מצחיקים (אולי בכלל - הכל ביחד), איש לא יביט על המסמך או המצגת אם הם לא יראו אסתטיים. כמו שאנשים "אוכלים עם העיניים" הם בוודאי קוראים עם העיניים. טקסט מעוצב, הנראה יפה לעין, בפונט קריא בפרופורציות מושלמות מלווה באימג'ים הנכונים, כל הרקע הזה יסייע לכם למשוך את עיני הקוראים לפני שהם בכלל החליטו אם הטקסט עובר את המבחן או לא.